Podstawową działalnością Spółki jest tworzenie grup zakupowych skonsolidowanych za pomocą narzędzi informatycznych e-platformy

 

Usługi

Podstawową działalnością Spółki B2B.net S.A. jest tworzenie własnych e-platform zakupowych z różnych branż lub świadczenie usługi utworzenia e-platformy dla producentów, importerów  czy innych firm wprowadzających dany produkt na rynek lub chcących rozwinąć działalność na terenie całego kraju. 

Spółka jest wyłącznym licencjobiorcą oprogramowania do tworzenia e-platform zakupowych oraz posiada siły sprzedażowe, handlowców do zbierania/konsolidacji członków wspólnoty, na terenie całego kraju. Właścicielem oprogramowania jest spółka EC CAPITAL Sp. z o.o. oraz Fabryka Okien KONAL S.A.

B2B.net S.A. świadczy następujące usługi:

  1. Sprzedaż sublicencji na korzystanie z oprogramowania
  2. Hosting oraz wynajem serwerów tym firmom, które wykupią sublicencję na korzystanie z oprogramowania 
  3. Kolokacja i hosting serwerów dla pozostałych firm
  4. Usługi informatyczne polegające na dopasowaniu oprogramowania do specyfiki danej branży
  5. Obsługa marketingowa programu lojalnościowego
  6. Handel towarami na e-platformach utworzonych na potrzeby własne
  7. Budowa grup zakupowych oraz wynikające z nich sieci dystrybucji

Program lojalnościowy

Platforma lojalnościowa „Karta Klienta” skierowana jest do klientów detalicznych realizujących zakupy w punktach handlowych zrzeszonych w ogólnopolskim programie pod nazwą „W grupie taniej” (www.wgrupietaniej.net). 

Program „W grupie taniej” to inicjatywa polegająca na konsolidacji małych i średnich firm w grupę zakupową, która dokonuje wspólnie zakupów aby uzyskać jak najniższą cenę. Duże rabaty przy zakupie przekładają się na rabaty udzielane dla klientów detalicznych.

Na koniec 2012 roku uruchomione zostały trzy grupy zakupowe skupione na e-platformach:

  1. E-platforma KONAL (www.konal.net.pl) – skierowana do firm z branży stolarki otworowej
  2. E-platforma MSB (www.msb.net.pl) – skierowana do firm z branży budowlanej
  3. E-platforma FACTORY (www.factory24.pl) – skierowana do firm z branży odzieżowej.

Wszyscy klienci detaliczni dokonujący zakupów w punktach handlowych zrzeszonych na którejkolwiek z w/w e-platform mogą uczestniczyć w programie lojalnościowym, który oferuje:

  1. zbieranie punktów i wymiana ich na wybrane przez siebie nagrody
  2. zbieranie punktów i wymiana ich na gotówkę 
  3. bezpłatna karta płatnicza VISA BRE Banku, 

Każda firma, która przystąpi do którejkolwiek e-platformy zakupowej (obecnie już utworzonej lub do nowej) otrzyma oprogramowanie z dostępem do programu lojalnościowego, które będzie skierowane do klientów detalicznych (indywidualnych) dokonujących zakupu w „zrzeszonym” punkcie handlowym. 

Program jest porównywalny z programami stosowanymi na stacjach paliw gdzie za uzbierane punkty można otrzymać nagrody rzeczowe. Punkty zbierane będą na kartach płatniczych wydawanych przez BRE Bank w systemie VISA. Projekt karty płatniczej a zarazem karty do zbierania punktów w programie lojalnościowym:

-----------------

Koszty nagród i koszty dostawy nagród do odbiorcy pokrywa firma B2B. Szczegółowe informacje na temat funkcjonowania programu lojalnościowego udzielają Przedstawiciele Regionalni.

Budowa grup zakupowych

W obecnej sytuacji rynkowej oraz w dobie kryzysu gospodarczego firmy oraz konsumenci szukają rozwiązań które ograniczą koszty działalności lub koszty bieżących wydatków. Na płaszczyźnie B2B tworzone są tradycyjne wspólnoty zakupowe polegające na tym, iż firmy konsolidują się kapitałowo aby dokonywać wspólnych zakupów. 

Wspólnoty B2C budowane na bazie rozwiązań internetowych, które są skierowane przede wszystkim do klientów indywidualnych i mają charakter „impulsowy” . Nasza usługa przewiduje konsolidację zamówień w segmencie B2B i zakłada stałą współpracę.

Podstawowym problemem przy tworzeniu wspólnoty jest odpowiedź na pytania:

1. Jak skonsolidować zamówienia z kilkuset a nawet kilku tysięcy punktów handlowych?
2. Co należy zrobić aby wspólnota „nie rozleciała się” tzn. aby była stabilnym i rozwijającym się „zrzeszeniem”?  

W przypadku gdy jest to jedna firma (jeden zdefiniowany właściciel) lub sieć franchisingowa stosowane jest wspólne oprogramowanie obejmujące całą sieć na bazie którego dokonywane są zamówienia. Oprogramowanie jest zazwyczaj dopasowane do specyfiki działania danej sieci. Wspólnota związana jest umową franchisingową. 

Nasz usługa zakłada utworzenie wspólnoty zakupowej (bez potrzeby podpisywania umów franchisingowych) skonsolidowanej za pomocą oprogramowania e-platformy. Analogicznie jak zostało to wykonane dla 3 branż: 

  1. Wspólnota MSB – branża budowlana, www.msb.net.pl
  2. Wspólnota FACTORY – branża odzieżowa, www.factory24.pl
  3. Wspólnota KONAL – branża okienna (PCV), www.konal.net.pl

Jakie problemy rozwiązuje usługa?

Z punktu widzenia uczestnika wspólnoty zakupowej - usługa rozwiązuje następujące problemy:

  1. dostęp do towarów w cenach „mega hurtowych” dla małych i średnich firm 
  2. możliwość wizualizacji w internecie 
  3. dostępność do profesjonalnego programu lojalnościowego

Z punktu widzenia dostawcy towaru – usługa rozwiązuje następujące problemy:

  1. umożliwia ekspansję terytorialną lokalnym producentom, firmom handlowym czy importerom
  2. możliwość wprowadzenia towarów do nowego kanału dystrybucji z zasięgiem ogólnopolskim, a docelowo europejskim.

W jakich branżach usługa może mieć zastosowanie?

Projekt może mieć zastosowanie w każdej branży, w której opis i wizualizacja produktu może być dokonana na kilku zdjęciach i w kilku zdaniach np.:

  • Branża farmaceutyczna
  • Branża informatyczna/komputerowa
  • Branż odzieżowa/tekstylna
  • Branża budowlana
  • Branża motoryzacyjna 
  • Branża spożywcza (z wyłączeniem produktów świeżych), alkoholowa
  • Branża artykułów przemysłowych, artykuły biurowe
  • Inne

Na czym polega innowacyjność usługi?

Innowacyjność usługi polega na tym, iż:

  1. tworzymy sieć sprzedaży a zarazem wspólnotę zakupową z kanale B2B gdzie jedna e-platforma obsługuje jedną branżę
  2. e-platforma jest jednym z kanałów zaopatrzenia dla członków wspólnoty (członkowie sieci franchisingowej mają obowiązek kupowania w centrali zakupowej)
  3. usługi dodatkowe oferowane przez e-platformę „związują” członków wspólnoty z e-platformą.

 

Kolokacja i hosting serwerów

Nie zawsze najlepszym miejscem do utrzymywania własnych danych i usług jest własny dom, czy siedziba firmy.

Ich umieszczenie w centralnym punkcie sieci z gwarantowanym zasilaniem, połączeniem z zasobami internetu, właściwym chłodzeniem i opieką administracyjną zawsze będzie niosła ze sobą zarówno zwiększenie ich stabilności, jak i obniżenie kosztów utrzymania.

Jakie korzyści niesie ze sobą kolokacja własnych serwerów w centrum kolokacyjnym B2B?

  1. stały nadzór (monitoring) Państwa urządzeń
  2. redundantny dostęp do zasobów sieciowych
  3. właściwe warunki temperaturowe
  4. gwarantowane zasilanie
  5. konsultacje administratorów
  6. elastyczne zwiększanie pasma
  7. krótsze trasy (niższe "pingi")
  8. zabezpieczenie przed kradzieżą i dostępem osób niepowołanych.

B2B proponuje kolokację serwerów odpowiadającą potrzebom klienta niezależnie od:

 

  • typu urządzenia - akceptujemy zarówno urządzenia wolnostojące jak i rackowe
  • wielkości urządzenia - od 1U do 40U i od obudowy typu desktop do BigTower
  • potrzebnej mocy do zasilenia urządzenia (od nominalnej 250W do 30KW i więcej)
  • ilości zasilaczy w urządzeniu
  • napięcia zasilania (400V,230V, 48VDC)

 

Każda usługa kolokacji charakteryzuje się dużą ilością usług dodanych w pakiecie - takich jak zasilanie podstawowe, czy 10 Mbitowy, nielimitowany transferem ruch do neutralnych krajowych punktów wymiany usług. A opłaty instalacyjne zaczynają się już od 1 PLN (+vat).

Zapraszamy do kontaktu z Działem Handlowym.

Zaproszenie do złożenia oferty

Data upublicznienia 07.07.2014
Zaproszenie do złożenia oferty (.DOC)
Zaproszenie do złożenia oferty (.PDF)